7 نكته براي مراقبت از موهاي قرمز رنگ شده

۱۷ بازديد

موهاي قرمز، مسي، صورتي و... از زيباترين و چشم نوازترين رنگ‌ها براي موي سر هستند. اما همه آنها يك مشكل اساسي دارند؛ و آن اينكه در اثر شستشو راحت‌تر از ساير رنگ ها از كدر شده، تغيير رنگ داده و يا به طور كلي از بين مي روند. اما نااميد نشويد مراقبت از موهاي قرمز رنگ نيز داراي روش‌هاي خاصي است كه به حفظ كيفيت اوليه رنگ موي شما كمك مي‌كند. در اين مقاله سالن آرايش و زيبايي آنيس به هفت نكته مراقبت از موهاي قرمز مي‌پردازيم.

بالياژ مو

موارد نگهداري و مراقبت  از موهاي قرمز

از شوينده‌هاي موي ويژه استفاده كنيد

هميشه شامپوها، نرم‌كننده‌ها و صاف‌كننده‌هايي كه مختص موهاي رنگ شده توليد مي‌شوند را انتخاب كنيد. اين محصولات معمولا بدون سولفات و پارابن ساخته مي‌شوند. سولفات و پارابن مي‌توانند رنگ موي شما را كدر كرده و رنگ قرمز آن را كمرنگ كنند. پس مصرف شامپوي مناسب الوين قدم براي مراقبت از موهاي قرمز است.

استفاده از شامپو را تعديل كنيد

رنگ مو به خصوص رنگ‌هاي فانتزي و جيغ در اثر شستشوي زياد، حتي با آب كدر مي‌شود. پس بهتر است مواردي را در اين زمينه رعايت كنيد. از جمله مدت زمان دوش گرفتن را كاهش دهيد. همچنين با فشار زياد اقدام به شستشوي موها نكنيد. در بعضي مواقع هم مي‌توانيد بجاي شستشوي مو با آب، از شامپوي خشك استفاده كنيد. يكي از مهم‌ترين راه‌كارها در اين زمينه متوقف كردن شستشوي مو با آب داغ است. آب داغ علاوه بر آسيب به رنگ موي شما، به مو و پوست شما هم آسيب مي‌زند. آب را تا جايي گرم كنيد كه دماي مطبوع شستشو باشد.

سلامت مو را فراموش نكنيد

بر كسي پوشيده نيست كه موهاي سالم، رنگ را بهتر جذب مي‌كنند. اين مسئله بخصوص در مورد رنگ موي قرمز بيشتر است.

پس بهـتر است در روزهــاي قبل از رنگ كردن مـو، هــايــلايــت يا بالياژ مو اقدام به مرطوب كردن موي خود با كرم مرطوب‌كننده نماييد. همچنين اين كار را يك بار در هفته پس از رنگ كردن مو نيز ادامه دهيد. توجه كنيد كه تا جاي ممكن از مرطوب‌كننده‌هاي طبيعي مو استفاده كنيد؛ چراكه مرطوب‌كننده‌هاي شيميايي ممكن است داراي موادي باشند كه با رنگ موي شما در تضاد است.

به ريشه‌هاي مو رسيدگي كنيد

استفاده از رنگ مو روي موهايي كه قبلا رنگ شده مي‌تواند فشار زيادي به ريشه مو وارد كند؛ و حتي در صورت انجام نادرست كار موجب ريزش مو شود.. همچنين اين موضوع باعث مي‌شود كه رنگ جديد كيفيت و تغييرات لازم را ايجاد نكند. تقويت ريشه مو در اين شرايط مي‌تواند اثرات اين مسئله را كاهش دهد.

بازسازي منظم رنگ

به علت ماهيت رنگدانه‌هاي قرمز، موهاي سرخ مايل به قرمز رنگ بيش از حد معمول دچار كاهش كيفيت مي‌شوند. بنابراين اگر مي‌خواهيد براي هميشه كيفيت رنگ موي شما بالا باشد؛ بايد هر چند وقت يكبار در حد تازه سازي موها، رنگ خود را تجديد كنيد.

پوشيدن كلاه

خورشيد يكي ديگر از مجرمان جدي در مورد پريدن و كدر شدن رنگ موي قرمز است. پس سعي كنيد بيشتر در سايه بمانيد؛ و خود را در معرض اشعه‌هاي مضر UV قرار ندهيد. كلاه آفتاب‌گير يك راهكار عالي براي مراقبت از موهاي قرمز رنگ شده در زير نور مستقيم خورشيد است.

مراقبت هنگام شنا

كلر موجود در آب استخر مي‌تواند رنگ موي شما را از بين ببرد. پس اگر اهل استفاده مداوم از استخر هستيد؛ پيشنهاد مي‌كنيم كلاه شنا را فراموش نكنيد.

پيشنهاد شما براي مراقبت از موهاي قرمز رنگ شده چيست؟ تجربه شما در استفاده از رنگ هاي فانتزي چگونه بوده است؟ خوشحال مي‌شويم نظرات شما را درباره اين موضوع بدانيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.