با انواع هايلايت مو آشنا شويد

خدمات آرايشي و زيبايي

با انواع هايلايت مو آشنا شويد

۱۸ بازديد

هايلايت مو روشي جالب و محبوب براي رنگ كردن مو است. در اين نوشته وب‌سايت سالن آرايش و زيبايي آنيس مي‌خواهيم شما را با انواع هايلايت مو آشنا كنيم. براي اين كار بهتر است پيش از هرچيز توضيحي مختصر درباره هايلايت مو بدهيم.

هايلايت مو همانطور كه گفتيم روشي براي رنگ كردن مو است. در اين روش آرايشگر بخش‌هايي از مو را جدا كرده و به نسبت زمينه مو يا رنگ اصلي مو، روشن‌تر مي‌كند. در عمل اين بخش‌ها بايد مقدار موي بسياري كمتري از موي زمينه را شامل شود. همچنين يكي از ويژگي‌هاي اساسي هايلايت مو، همانطور كه از نامش پيداست، ايجاد سايه‌روشن ميان بخش‌هاي روشن و تيره مو است؛ كه زيبايي و جلوه خاصي بو مو مي‌بخشد.

فراموش نكنيد كه در هايلايت مو تفاوت بخش تيره و روشن كمتر از مش كردن مو است؛ و به اصطلاح تفاوت تا سه شماره را در حيطه هايلايت مو در نظر مي‌گيرند. البته روش عملي براي انجام هايلايت و مش تقريبا يكسان است. اما هايلايت مو داراي انواع مختلفي است كه با همان تكنيك، سايه‌روشن‌هاي متنوعي روي مو ايجاد مي‌كنند.

ويتامينه كردن مو

لولايت

لولايت ايجاد همان سايه‌روشن‌ها روي مو است. با اين تفاوت كه در اين روش دقيقا برعكس هايلايت عمل كرده و زمينه روشن‌تر با بخش‌هاي كوچك تيره‌تر تقسيم‌بندي مي‌شود. لولايت بيشتر مناسب زناني است كه به صورت پيشفرص موهاي روشن دارند؛ اما اگر شما با موي تيره بخواهيد اين مدل رنگ مو را تجربه كنيد؛ ابتدا بايد با كمك دكلره كردن مو، زمينه موهاي خود را روشن نماييد. دقت داشته باشيد كه دكلره كردن مو مي‌تواند موجب كاهش كيفيت موهاي شما شود؛ پس در صورت انجام اين كار اقدامات مراقبتي از مو، از جمله ويتامينه كردن مو را فراموش نكنيد.

مووي لايت

اين تكنيك يكي از روش‌هاي محبوب و مد روز است. استفاده از رنگ‌هاي فانتزي متنوع مثل سبز، قرمز، آبي و بنفش براي ايجاد هايلايت‌هاي فانتزي در بخشي از بالاي مو، ويژگي اساسي مووي لايت است. طبيعتا خانم‌هاي جوان علاقه بسيار بيشتري به اين روش دارند. فراموش نكنيد كه در اين روش به طور معمول از رنگ‌هاي فانتزي و شامپو استفاده مي‌شود. در نتيجه عمر اين روش طولاني نيست. در اين زمينه ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم روش بالياژ مو را امتحان كنيد.

سان لايت

سان لايت دو ويژگي اساسي دارد. اول اينكه هر دو سطح مو داراي رنگ روشن هستند. ويژگي دوم نيز اين است كه معمولا بخش بالاي سر و موها، رنگ روشن‌تر را به خود اختصاص مي‌دهند.

در نظر گرفتن نكات زير باعث داشتن هايلايت بهتر مي‌شود:

  • قبل از رنگ كردن مو، سر خود را بشوييد.
  • اگر قصد كوتاه كردن موهاي‌تان را داريد؛ اين كار را قبل از هايلايت انجام دهيد.
  • رنگي مناسب و معمول براي هايلايت خود انتخاب كنيد تا سريع دل‌زده نشويد.
  • قبل از هايلايت از محصولات مراقبت از مو استفاده نكنيد.
  • رنگ پوست صورت‌تان را براي انتخاب ميزان روشن بودن هايلايت، در نظر بگيريد.

در نهايت بهتر است بدانيد كه تنها يك آرايشگر خوب و با تجربه مي‌تواند با انتخاب درست چارچوب براي موهاي شما، ايجاد تفاوت در عمق و حجم هايلايت، يك دست كردن تن نهايي هايلايت، اجتناب از روشن كردن بيش از حد مو و در آخر انتخاب رنگ مناسب و مراقبت از سلامت موها در هنگام هايلايت، نتيجه دلخواه را براي شما به ارمغان بياورد. اميدواريم از خواندن اين نوشته لذت برده باشيد. اگر شما هم تجربه‌اي در زمينه هايلايت كردن مو داريد؛ خوشحال مي‌شويم آن را با ما به اشتراك بگذاريد. متخصصان ما در سالن آرايش و زيبايي آنيس آماده ارائه انواع خدمات آرايش و زيبايي به شما عزيزان هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.