بهترين روش هاي مراقبت از موهاي رنگ شده

۱۸ بازديد

مراقبت از موهاي رنگ شده بخصوص براي افرادي كه تمايل دارند به طور مداوم رنگ موي خود را تجديد كنند بسيار مهم است. در واقع مراقبت از موهاي رنگ شده دو جنبه اساسي دارد. اول اينكه سلامت موهاي شما را تحت تاثير مواد شيميايي موجود در رنگ حفظ مي‌كند؛ و دوم اينكه در مورد رنگ‌هاي روشن و خاص مثل آبي و قرمز، كيفيت و ماندگاري رنگ را بيشتر مي‌كند. پس اگر نمي‌خواهيد بعد از مدتي موهاي كم پشت، خشك و بد حالت داشته باشيد؛ يا اينكه نگران اين هستيد كه رنگ موي خاص شما بعد از يك هفته درخشندگي خود را از دست بدهد؛ پيشنهاد مي‌كنيم نكات مطرح شده در اين مقاله را كه حاصل تجربه سال‌ها رنگ كردن و مراقبت از موهاي رنگ شده است تا انتها بخوانيد.

بالياژ مو

مراقبت از موهاي رنگ شده

1. پس از رنگ كردن مو تا 72 ساعت از شامپو استفاده نكنيد

هنگام رنگ كردن موها به هر شكلي، چه با رنگ‌هاي معمولي و فانتزي، بالياژ مو يا هايلايت، دكلره و…، لايه كوتيكول موي شما باز مي‌شود؛ و از اين طريق رنگ به لايه‌هاي عميق مو نفوذ مي‌كند. هنگامي كه موهاي خود را خيلي سريع پس از رنگ كردن مو با شامپو شستشو مي‌دهيد، لايه‌هاي كوتيكول هنوز هم مي‌توانند باز باشند؛ كه در نتيجه باعث مي‌شود رنگ شما كيفيت اصلي خود را از دست بدهد. حدودا سه روز طول مي‌كشد تا لايه كوتيكول موي شما بسته شود. پس اگر مي‌خواهيد رنگ موي شما مدت بيشتري ظاهر جذاب خود را حفظ كند؛ بهتر است تا سه روز از شامپو زدن به موهاي خود اجتناب كنيد.

2. از شامپو و نرم‌كننده بدون سولفات استفاده كنيد

سولفات سديم لورث، كه همچنين به نام سديم لورث اتر سولفات نيز شناخته مي‌شود؛ نوعي از مواد شوينده آنيوني است كه در بسياري از محصولات مراقبت شخصي از جمله شامپو يافت مي‌شود. اين ماده براي كمك به توليد كف در شامپو و نرم‌كننده استفاده مي‌شود. پس استفاده از شامپوهاي داراي سولفات مي‌تواند موهاي شما را خشك و بدحالت كند؛ و البته رنگ موي شما را كدر كرده و حاصل زحمت و هزينه شما را از بين ببرد.

3. رنگ مو را به نرم كننده خود اضافه كنيد

اگر موهايتان را با رنگ‌هاي روشن‌تري از موهاي خود و يا با رنگ‌هاي فانتزي مثل صورتي، آبي و بنفش رنگ كرده‌ايد؛ مقدار كمي از رنگ موي خود را در نرم‌كننده بريزيد و هنگام شستشوي مو از آن استفاده كنيد. اين كار كمك مي‌كند رنگ موي شما هميشه حالت تازه و درخشان خود را حفظ كند.

4. هنگام شامپو كردن درجه حرارت آب را كاهش دهيد

اگرچه استفاده از دوش آب گرم براي بسياري لذت بخش است؛ اما گرماي زياد آب براي موهاي رنگ شده مضر است. آب بيش از حد گرم كوتيكول مو را باز مي‌كند و اجازه مي‌دهد رنگ موي شما هنگام استفاده از شامپو به مرور شسته شود.

5. موهاي خود را كمتر بشوييد

اگر دوست داريد هر روز با شامپو و نرم‌كننده موهاي خود را بشوييد؛ بهتر است قيد رنگ كردن موهاي خود را بزنيد. براي مراقبت از موهاي رنگ شده شما بايد حداكثر هفته‌اي 2 تا 3 مرتبه موهاي خود را با شامپو بشوييد.

6. در روزهاي ديگر از شامپوي خشك استفاده كنيد

در روزهاي بعد از شستن موها، سعي كنيد از شامپو‌هاي خشك استفاده كنيد. اين شامپوها موهاي شما را بدون آسيب به رنگ مو، تميز مي‌كنند. فراموش نكنيد پس از استفاده از شامپوي خشك، موهاي خود را با روغن‌هاي گياهي يا مرطوب‌كننده مناسب مرطوب كنيد.

7. موهاي خود را از تابش مستقيم نور خورشيد محافظت كنيد.

يكي ديگر از نكات مهم مراقبت از موهاي رنگ شده جلوگيري از تابش مستقيم نرو خورشيد و اشعه مضر UV است. اين كار با جلوگيري از تابش نور خورشيد و همچنين هيدراته نگه داشتن موها، ممكن مي‌شود.

8. از كلر دوري كنيد

كلر يك ماده سفيدكننده شيميايي است كه آب استخرها را تميز مي‌كند؛ و اگر به استخر مي‌رويد مي‌تواند موجب آسيب ديدن رنگ موي شما شود. بنابراين، اگر مايل به رفتن به استخر هستيد، استفاده از كلاه شنا را امتحان كنيد! همچنين مي‌توانيد قبل از ورود به آب، موهايتان را زير دوش خيس كنيد و از نرم‌كننده مناسب استفاده كنيد و البته آن را كاملا نشوييد. نرم كننده لايه‌اي روي مو ايجاد مي‌كند كه تا حدودي از نفوذ كلر جلوگيري خواهد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.