3 نكته مراقبت از مو كه بايد بانوان بدانند

۳۲ بازديد

حتما در اطراف خود زناني را ديده‌ايد كه در همه حال، مويي سالم، درخشان، براق و شاداب دارند. اگر تصور مي‌كنيد كه اين موضوع به ژنتيك يا خاصيت موهاي آنها برمي‌گردد؛ بهتر است در ديدگاه خود تجديد نظر كنيد. اگرچه ژنتيك در كيفيت و سلامت موها بي‌تاثير نيست؛ اما مراقبت از مو به صورت روزانه موضوعي است كه براي به دست آوردن مويي جذاب و زيبا، اهميت بالايي دارد. در اين مقاله سالن زيبايي آنيس به بررسي چند نكته مهم مراقبت از مو مي‌پردازيم.

موهاي خود را بيش از حد گرم و خشك نكنيد

خشك شدن بيش از حد موها به هر دليلي، ضربه‌اي جدي به سلامت آنها مي‌زند. پس اولين نكته مراقبت از مو جلوگيري از اين مسئله است. فراموش نكنيد كه موها از پروتئين تشكيل شده‌اند و پروتئين‌ها در معرض گرماي شديد تغيير ماهيت مي‌دهند و موي شما لطافت هميشگي خود را از دست خواهد داد. اين مسئله معمولا به دليل استفاده زياد از ابزارهاي آرايشي از جمله باد داغ سشوار و حرارت بابليس و اتوي مو ايجاد مي‌شود. استفاده شديد و طولاني مدت از اين ابزارها به مرور زمان كيفيت مو و حتي پوست سر شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد. پس سعي كنيد براي مراقبت از مو هاي خود از اين ابزارها، حداقل به صورت روزانه استفاده نكنيد.

ويتامينه كردن مو

در اين نكته مراقبت از مو به اين مسئله دقت داشته باشيد كه فورا و پس از شستشوي موي سر، از سشوار و ساير ابزارهاي گرمازا براي خشك كردن موهاي خود استفاده نكنيد. در واقع بهتر است ابتدا به مدت 15 دقيقه موهاي خود را توسط يك حوله نرم خشك كرده (تنها در حد آب گيري باشد و حوله را با فشار روي موها نكشيد.) سپس با درجه حرارت پايين و با فاصله مناسب (حداقل 30 سانتي متر) موهاي خود را خشك و خوش حالت نماييد.

از شامپو و كانديشنر مناسب استفاده كنيد

استفاده از شامپو و كانديشنر مناسب براي موها نكته دوم ما در مراقبت از مو است. يك شامپوي خوب علاوه بر داشتن برند معتبر بايد مناسب موهاي شما باشد. نوشته هايي مثل شامپو براي موهاي خشك، معمولي، چرب، رنگ شده و… بي دليل نيست. حتي شامپوهايي كه به صورت روزانه مصرف مي‌شود، ماهيت متفاوتي با ساير شامپوها دارد.

پس براي مراقبت از مو هاي خود، با توجه به ويژگي‌هاي موي‌تان شامپويي مناسب را انتخاب كنيد. همچنين بعضي از شامپوها داراي موارد افزوده‌اي هستند كه به بهبود كيفيت موها كمك مي‌كنند. از جمله شامپوهاي ويتامنه، كه
در ويتامينه كردن مو بسيار موثر هستند.

هنگام استفاده از شامپو نيز بهتر است اين نكته مراقبت از مو را در نظر داشته باشيد كه با موهاي خود نجنگيد. چنگ زدن و شستشوي با فشار موها هيچ كمكي به تميز شدن بيشتر مو نمي‌كند. مو به دليل ماهيت جذب چربي خود، به راحتي با آب و شامپو تميز مي‌شود و نيازمند فشار و شستشوي شديد نيست. در نتيجه ابتدا موهاي خود را خيس كرده و سپس شامپو را به آرامي به تمام نقاط مو برسانيد. سپس بگذاريد شامپو براي چند دقيقه روي موهاي شما باقي بماند و بعد آن را به آرامي بشوييد.

البته اين موضوع در مورد پوست سر كمي متفاوت است. استفاده از سرانگشتان دست‌ها براي شستشوي پوست سر و ماساژ آن كمك مي‌كند جريان خود در زير پوست افزايش پيدا كند و در نتيجه رشد و نمو موها بهبود يابد.

ديگر نكته مراقبت از مو هنگام استفاده از كانديشنر كاربرد دارد. هنگام استفاده از كانديشنر دقت داشته باشيد كه موهاي شما تنها مرطوب باشد و پر آب نباشد. چراكه در اين صورت كانديشنر نمي‌تواند به خوبي در لايه‌هاي مو نفوذ كند. پس براي مراقبت از مو و قبل از استفاده از كانديشنر به خوبي آب موها را بگيريد (خشك نكنيد.) و سپس كانديشنر را به آرامي روي مو مالش دهيد. سپس بعد از چند دقيقه آن را بشوييد. در نهايت مراقب باقي ماندن طولاني مدت كانديشنر روي مو هم باشيد. چراكه مي‌تواند آسيب‌هاي جدي به مو وارد كند.

سبك زندگي سالم داشته باشيد

داشتن يك شيوه زندگي سالم يك راه عالي براي مراقبت از مو و داشتن موهاي سالم است. فراموش نكنيد كه موها نيز براي رشد و نمو، نيازمند دريافت مواد غذايي مناسب و غني هستند. پس مهم است كه شما يك رژيم متعادل، شامل پروتئين، اسيدهاي چرب ضروري، ويتامين‌ها و مواد معدني را رعايت كنيد.

همچنين هيدراته كردن مو نكته ديگر مراقبت از مو است كه بسيار اهميت دارد. سعي كنيد به طور روزانه و در فواصل منظم آب بنوشيد (حدود 2 ليتر در روز). رعايت اين اصل مراقبت از مو پس از چند هفته شما را شگفت زده خواهد كرد. چراكه موهايي با كيفيت و پوستي شفاف را براي شما به ارمغان مي‌آورد.

اميدوارم اين نكات براي مراقبت از مو هاي شما موثر باشد. اگر شما هم روشي را براي مراقبت از مو تجربه كرده‌ايد كه مناسب بوده است، آن را با ما در ميان بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.