راهنماي استفاده از اتوي مو در خانه

۲۸ بازديد

آيا شما هم عاشق موهاي صاف و يكدست هستيد؟ اگر بله تنها راه ممكن استفاده از اتوي مو است. اتوي مو به آساني موهاي مجعد و حالت‌دار شما را صاف مي‌كند. استفاده از اين وسيله سخت نيست و به نسبت زماني كه مي‌گذاريد؛ نتيجه نهايي واقعا جالب است. اما فارغ از اين موارد اتوي مو نيز مانند سشوار و وسائل مشابه، مي‌تواند به موي شما آسيب بزند. استفاده از اتوي مو بايد به روش درست باشد؛ و همچنين استفاده از آن با افراط همراه نشود. در اين نوشته وب‌سايت سالن آرايش و زيبايي آنيس، نكاتي را براي استفاده بهتر و امن‌تر از اتوي مو مطرح مي‌كنيم.

آماده سازي موها قبل از اتو كردن مو

قبل از اينكه بخواهيد موهاي‌تان را با اتوي مو صاف كنيد؛ بهتر است نكاتي را در مورد آن در نظر بگيريد. اولين نكته در اين زمينه نيز بهداشت و تميزي مو است. پس هيچ وقت موهاي كثيف و چرب خود را اتو نكشيد. اين كار باعث آسيب ديدن موها مي‌شود. همچنين موهاي كثيف سخت‌تر حالت گرفته و پس از صاف كردن سريع‌تر به حالت قبل باز مي‌گردد. پس بهتر است ابتدا موهاي خود را شسته و كاملا خشك كرده، سپس از اتوي مو استفاده كنيد.

نكته نهايي در اين مورد اينكه اگر مي‌خواهيد به طور منظم موهاي خود را با اتوي مو صاف كنيد؛ بهتر است از شامپوهاي مرطوب‌كننده و تغذيه‌كننده استفاده كنيد. اين كار باعث هيدراته و ويتامينه كردن مو مي‌شود؛ و ميزان آثار منفي اتوي مو را كاهش مي‌دهد.

ويتامينه كردن مو

انتخاب اتوي موي مناسب

در نگاه اول همه آنها يك كار ساده را انجام مي‌دهند؛ اما واقعيت آن است كه اگر به حفظ سلامت موهاي خود علاقمند هستيد بايد در انتخاب اتوي مو دقت كافي داشته باشيد. يك اتوي موي مناسب داراي سه ويژگي اساسي است. در درجه اول سنگ اتو بايد از جنس سراميكي باشد. در درجه دوم بايد به طور كاملا موازي دو لبه اتوي مو روي هم مماس شود و فاصله و برآمدگي بين آن نباشد. موضوع مهم ديگر داشتن درجه‌بندي براي ايجاد گرما است. اين درجه‌بندي هرچقدر كه دقيق‌تر كار كند؛ حفظ سلامت موها ممكن‌تر مي‌شود. در واقع به كمك درجه‌بندي شما مي‌توانيد با كمترين درجه حرارت ممكن كه موهاي شما صاف مي‌شود؛ اقدام به انجام كار كنيد.

در اين زمينه دقت به برند محصول نيز مي‌تواند موثر باشد. طبيعتا برندهاي معتبرتر، محصولات بهتري ارائه مي‌دهند. همچنين فراموش نكنيد كه پهناي ايده‌آل براي اتوي مو بين 1 تا 1.5 اينچ است؛ و اتوهايي كه داراي 2 صفحه يا بيشتر هستند، بهترين انواع صاف‌كننده مو براي تمام بخش‌هاي مو هستند.

نحوه استفاده از اتوي مو در خانه

در اينجا يك راهنماي ساده و گام به گام براي شما آماده كرده‌ايم:

  • براي موهاي خود يك شامپوي مناسب تهيه كنيد. همچنين موها را پس از شستشو خشك كنيد. هنگامي كه موهاي ضخيم و نرم داريد، از نرم‌كننده و شامپو استفاده كنيد. براي موهاي نازك، بهتر است از شامپوهاي ملايم‌تر به همراه مرطوب‌كننده استفاده كنيد. هنگام خشك كردن مو، آن را از ريشه خشك كنيد. در پايان موهاي خود را به خوبي شانه كنيد؛ و موهاي غير قابل كنترل را جدا كنيد. اين اولين گام براي صاف كردن مو است.
  • گام بعدي اين است كه يك اسپري محافظ يا سرم مو را اعمال كنيد. اين مرحله را جدي بگيريد؛ و از اسپري‌هاي ارزان قيمت استفاده نكنيد. در نهايت بهتر است تا جاي ممكن از چرب شدن ريشه مو با سرم مو اجتناب كنيد. هرچند در طول انجام اتوي مو، اين كار تقريبا غير ممكن است.
  • در اين مرحله مو را به لايه‌ها، رشته‌ها و بخش‌هاي مساوي تقسيم كنيد. اين كار شما را قادر مي‌سازد كه روي هر قسمت از مو به اندازه مورد نياز تمركز كنيد.
  • بنا بر طول موهاي خود، دماي مناسب را براي اتوي مو انتخاب كنيد.
  • يك اينچ از ريشه را رها كنيد؛ و از بالاي آن شروع به صاف كردن كنيد.
  • اتوي مو را در يك حركت پايدار و با سرعت مناسب (نه كم نه زياد) در طول موها حركت دهيد. نگذاريد كه از موهاي شما بوي داغي و سوختگي به شمام برسد.
  • خود را در آينه مشاهده كنيد و از مدل موهاي جديد لذت ببريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.