چگونه از هايلايت مو مراقبت كنيم؟

۱۸ بازديد

هر نوع رنگ مويي نيازمند مراقبت‌هاي ويژه‌اي است. در اين ميان هايلايت مو به دليل شرايط خاصش نيازمند مراقبت بيشتري خواهد بود. همچنين اين موضوع در مورد موهاي روشن كه نياز به آبرساني بيشتري دارند، مهم‌تر است. در اين مقاله وب‌سايت سالن آرايش و زيبايي آنيس، نكاتي را درباره مراقبت از هايلايت مو با شما در ميان مي‌گذاريم. اگر مي‌خواهيد موهاي شما تا نوبت بعدي كه براي رنگ كردن مو به آرايشگاه مي‌رويد درخشش و زيبايي خود را حفظ كند؛ مطالعه اين مطلب را از دست ندهيد.

مراقبت‌هاي روزانه از هايلايت مو

بعضي مراقبت‌ها از هايلايت مو كار روزانه شما هستند. در اين ميان مهم‌ترين عامل نياز موهاي هايلايت شده به رطوبت است. موهاي مرطوب و هيدراته شده توانايي بيشتري در مراقبت از خود در برابر شكستگي، خشكي، مو خوره و شوره سر دارند. پس در اولين قدم بايد محصولات مراقبت از مويي را انتخاب كنيد كه وظيفه آبرساني به موهاي شما و پوست سر را به بهترين نحو انجام دهند. ويتامينه كردن مو نيز يكي از كارهايي است كه به شكل ساده و با استفاده از مواد تقويت‌كننده مو مي‌تواند عاملي براي حفظ شادابي و سلامت هايلايت مو شود. در نهايت نيز نكته هميشگي فراموش نشود كه بهتر است هر روز موها را با شامپو نشوييد و هنگام شستشو از آب داغ استفاده نكنيد.

ويتامينه كردن مو

مراقبت‌هاي هفتگي از هايلايت مو

همراه با مراقبت‌هاي روزانه گفته شده، استفاده از روش‌هاي مراقبتي هفتگي كه بيشتر جنبه درماني و مكمل دارند؛ مي‌تواند در حفظ كيفيت موهاي شما و بهبود آنها موثر باشد. يك راه عالي براي انجام اين مراقبت‌ها، بازيابي پروتئين‌هاي از دست رفته در فوليكول موهاي ضعيف شده است. براي اين كار در نظر گرفتن ماسك موي پروتئينه مناسب و استفاده منظم هفتگي از آن بسيار موثر است. اين درمان‌هاي هفتگي باعث افزايش مقاومت موي شما در برابر شكستگي، نازك شدن، ريزش و محافطت از زيبايي هايلايت مو مي‌شود. ماسك‌هاي موي زيادي در بازار وجود دارد كه مي‌توانند در اين زمينه به شما كمك كنند. بهترين نوع آنها نيز ماسك‌هايي است كه عمل هيدراته كردن مو را نيز انجام دهند.

برنامه ديگري كه در مراقبت‌هاي هفتگي از هايلايت مو مي‌توانيد داشته باشيد؛ استفاده از ماسك‌هاي تونينگ مو است. اين ماسك‌ها به زنده شدن و بهبود رنگ مو كمك مي‌كنند؛ و با هر بار استفاده از آنها انگار به تازگي موهاي خود را رنگ كرده‌ايد.

نكات بيشتر درباره مراقبت از هايلايت مو

براي انجام هايلايت بايد موي خود را رنگ‌بري كنيد. اين كار باعث باز شدن كوتيكول مو مي‌شود. باز شدن كوتيكول مو مي‌تواند منجر به ورود آلودگي، ذرات معلق و… به مو شود. پس بهتر است در چند روز ابتدايي انجام هايلايت مو از محيط‌هاي آلوده دوري كنيد. همچنين موهاي خود را با شاپوهاي معمولي نشوييد. همچنين در طول دوراني كه موهاي شما رنگ شده است؛ بهتر است هنگام شنا و براي جلوگيري از اثر كلر بر رنگ موي‌تان، از كلاه شنا استفاده كنيد.

نكته ديگر اينكه اشعه مضر UV را فراموش نكنيد. قرار گرفتن ساعات طولاني در نور مستقيم خوردشيد، علاوه بر ضرر براي پوست و موي شما، به راحتي مي‌تواند كيفيت و درخشندگي هايلايت مو را از بين ببرد. در مورد پوست البته همه افراد با استفاده از كرم ضد آفتاب با SPF مناسب، مشكل را تا حدود زيادي حل مي‌كنند. اما براي مبارزه با آفتابي كه با اكسيد كردن رنگ موي شما آن را كدر و كم‌رنگ مي‌كند، كمي مشكل‌تر است. استفاده از كلاه، سايه‌بان و دقت در قرار نگرفتن طولاني مدت در آفتاب، از جمله راهكارهايي است كه در اين زمينه مي‌تواند به شما كمك كند.

نظر شما درباره مراقبت از هايلايت مو چيست؟ اميدوارم از اين نوشته استفاده كرده باشيد و تجربه خود را با ما در ميان بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.