بهترين روشهاي تقويت موي سر

خدمات آرايشي و زيبايي

بهترين روشهاي تقويت موي سر

۱۵ بازديد

ويتامينه كردن مو

تقويت موي سر و راه‌كارهاي آن از مواردي است كه افراد مختلف، بخصوص زنان، هميشه به دنبال آن هستند. در اين مقاله سالن زيبيي آنيس مي‌خواهيم بهترين روش‌هاي تقويت موي سر را با شما در ميان بگذاريم.

براي تقويت موي سر بايد كار را از ريشه‌هاي مو آغاز كنيد. به ياد داشته باشيد كه مو، درست مثل ناخن‌ها، از بافت مرده ساخته شده است. بنابراين بهترين راه تقويت آن استفاده از كانديشنر، پروتئين و انواع روغن‌هاي گياهي، با هدف حفظ فوليكول‌هاي سالم است.

راهكارهايي براي تقويت موي سر و ريشه مو

در ادامه مقاله، نكته بالا را با جزئيات بيشتري شرح مي‌دهيم.

رعايت يك رژيم غذايي سالم

اگر ريزش مو به علت ريشه‌هاي ضعيف را تجربه مي‌كنيد؛ يك رژيم غذايي مناسب مي‌تواند به سرعت در وضعيت موجود تغيير ايجاد كند. در حالي كه اين امر هميشه كار ساده‌اي نيست. متاسفانه رژيم معمولا غذايي اكثر افراد جامعه، شامل مجموعه‌اي از مواد غذايي ناسالم، بخصوص فست‌فودها است. خوردن مواد غذايي خاصي مثل ميوه‌ها و سبزيجات در تقويت موي سر و ريشه موي شما بسيار موثر است. در واقع، ميوه و سبزيجات حاوي ويتامين‌هاي طبيعي گوناگوني هستند كه باعث تقويت مو (و همچنين پوست و ناخن‌هاي ما) مي‌شود.

امگا 3 يكي از انواع اسيدهاي چرب است كه به تقويت موي سر و ريشه‌هاي آن كمك مي‌كند. اين ماده در غذاهايي مانند ماهي قزل‌آلا، ماهي تن، كلم، تخم كتان و گردو يافت شود. علاوه بر اين، اطمينان از مصرف پروتئين كافي، باعث تقويت موي سر مي‌شود، زيرا مو از پروتئين تشكيل شده است.

شما حتي ممكن است نيازي به تغيير اساسي در رژيم غذايي خود نداشته باشيد؛ و به سادگي تنها با اضافه كردن چند ماده غذايي به وعده‌هاي غذايي خود، مي‌توانيد فوليكول‌هاي موي خود را تقويت كنيد.

مصرف مكمل‌ها

قدرت مكمل‌ها را در تقويت موي سر دست كم نگيريد. مكمل‌هاي غني از ويتامين‌ها و مواد معدني مانند ويتامين C، آهن، روي و بيوتين همه باعث رشد موهاي سالم مي‌شود. بعضي از مكمل‌ها شامل تمام اين مواد مغذي به همراه مواد ديگر از جمله آمينو اسيدها و... هستند؛ و بهتر است آن‌ها را براي مصرف روزانه خود انتخاب كنيد.

 

  • ويتامين C راديكال‌هاي آزاد مو را خنثي مي‌كند و مي‌تواند به فرآيندهاي سالم بدن نيز كمك كند.
  • آهن كمك مي‌كند تا بدن گلبول‌هاي قرمز بيشتري توليد كند؛ كه باعث افزايش اكسيژن بيشتري براي رسيدن به سلول‌هاي شما از جمله فوليكول‌هاي مو مي‌شود. فراموش نكنيد كه ريزش مو معمولا به علت كمبود آهن رخ مي‌دهد.
  • روي با حفظ ساختار پروتئين به شكل مناسب و عملكرد سلول در فوليكول، به جلوگيري از ريزش موي سر كمك مي‌كند.
  • بيوتين يك نوع ويتامين B است كه در نهايت باعث تقويت مو توسط اولين متابوليسم پروتئين در غذاهايي كه مي‌خوريد و تبديل آن به اسيدهاي آمينه، مي‌شود. اسيدهاي آمينه، ساختارهايي هستند كه رشته موهاي شما را تشكيل مي‌دهند.

 

هيدراته كردن بدن

اطمينان حاصل كنيد كه روزانه به اندازه كافي آب بنوشيد و غذاهاي تقويت‌كننده مو را به عنوان يك راه حياتي براي حفظ سلامت فوليكول‌ها مصرف كنيد. هيدراته كردن براي تمام اندام‌هاي بدن مهم است؛ و آب آشاميدني نوشيدني (نه فقط نوشابه، چاي، آب يا قهوه) كمك مي‌كند تا اطمينان حاصل شود كه موهاي‌تان (و پوست) نيز هيدراته شده است. آب همچنين به خروج سموم بدن كمك مي‌كند و سيستم بدن شما را پاك‌تر مي‌نمايد.

ويتامينه كردن موها

يك راه آسان و سريع براي تقويت موي سر ويتامينه كردن آن است. ويتامينه كردن مو روشي است كه كمك مي‌كند به سرعت موهاي ضعيف و شكننده را به موهايي براق، زيبا و تازه تبديل كنيد. البته اين روش بايد به طور منظم و در فواصل معين انجام شود. ويتامينه كردن مو به صورت تخصصي در سالن زيبايي آنيس انجام مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.