مهمترين نكات زيبايي در تابستان كه بايد رعايت كنيد

۲۱ بازديد

زيبايي در تابستان و حفظ آن در آب و هواي گرم و خشك نيازمند در نظر گرفتن تمهيدات ويژه‌اي است. حتما بهتر از من مي‌دانيد كه تابستان امسال چقدر گرم بوده است. به طوري كه در بيشتر روزها دماي تهران به 40 درجه سانتي‌گراد رسيد؛ و اين دما در شهرهاي ديگر نيز دست كمي از تهران نداشت و حتي در مورادي بيشتر بود. گرماي تابستان و شدت تابش نور خورشيد در اين فصل، دشمن درجه يك پوست و موي شماست؛ و اگر فكري براي مراقبت بيشتر از خود نداشته باشيد؛ به راحتي پوست و موي شما دچار آسيب مي‌شود. در اين مقاله وبسايت سالن آرايش و زيبايي آنيس، نكات مهمي را براي اجراي يك رژيم زيبايي در تابستان در اختيار شما مي‌گذاريم.

بالياژ مو

رژيم زيبايي در تابستان براي مراقبت از پوست و مو

از كرم ضد آفتاب با بيشترين پوشش استفاده كنيد

البته اين نكته معمولا از طرف همه رعايت مي‌شود. اما اهميت آن به قدري است كه به عنوان اولين نكته اين مقاله به آن بپردازيم. با توجه به شدت تابش آفتاب، به شما پيشنهاد مي‌كنيم از كرم ضد آفتاب با بيشترين سطح پوشش استفاده كنيد. توجه كنيد كه اين موضوع را موكول به قرار گرفتن در آفتاب ننماييد؛ و حتي در هواي ابري و هنگام قرار گرفتن در سايه نيز از آن استفاده كنيد.

از پوست سر خود محافظت كنيد

ما اغلب فراموش مي‌كنيم كه پوست سر ما نيز مي‌تواند توسط تابش نور آفتاب حتي به شكل غير مستقيم بسوزد. اين مسئله به خصوص اگر موهاي شما بلوند است، بيش از باقي افراد سراغ‌تان خواهد آمد. پس اگر به مدت طولاني در معرض نور خورشيد هستيد؛ بهتر است از سايه‌بان، روسري يا كلاه مناسب استفاده كنيد.

مرطوب‌كننده را فراموش نكنيد

طبيعي است كه قرار گرفتن در معرض نور خورشيد به راحتي آب زير پوست شما را خشك مي‌كند. در نتيجه بسيار مهم است كه آب از دست رفته را به نوعي جبران كنيد. يك كرم مرطوب‌كننده خوب، بهترين پيشنهاد براي حفظ رطوبت پوست و نرم و تازه نگه داشتن آن است. پس در پايان روز و پس از شستشوي پوست خود، كرم مرطوب كننده را فراموش نكنيد.

مصرف شامپو را كاهش دهيد

معمولا گرماي تابستان شرايطي را ايجاد مي‌كند كه شما مجبوريد هر روز دوش بگيريد. هنگام دوش گرفتن نيز شستشوي مو و بدن با شامپو موجب خشك شدن و دفع بيش از حد چربي پوست و مو مي شود. اين خشكي مي‌تواند موها و پوست شما را دچار مشكلات جدي كند. راه حل اين مسئله نيز بسيار ساده است. تنها كافي است ميزان مصرف شامپو را در هر بار دوش گرفتن كاهش دهيد؛ تا از اين مسئله دچار مشكل نشويد. اين نكات بخصوص براي كساني كه تكنيك بالياژ مو و يا هايلايت استفاده كرده‌اند بسيار مهم‌تر است.
همچنين استفاده از ليمو و چاي بجاي كانديشنر، مي‌تواند در حفظ وضعيت سلامت موي شما موثر باشد.

آب زيادي بنوشيد

فراموش نكنيد كه تابستان همراه با عرق كردن و تهويه بيشتر بدن است، در نتيجه بدن زودتر آب خود را از دست مي‌دهد. در نتيجه نه فقط در تابستان، بلكه هميشه سعي كنيد آب زيادي بنوشيد. معمولا قالب افراد آب كمتري از آنچه نياز دارند مي‌نوشند. در نتيجه بهتر است برنامه منظمي براي مصرف روزانه آب، بخصوص در تابستان داشته باشيد. اين كار باعث مي‌شود ميزان آب موجود در بدن هميشه در سطح مناسب باقي بماند و بدن حالت هيدراته خود را حفظ كند.

از محصولات آبرسان استفاده كنيد

محصولات زيادي در بازار هستند كه مي‌توانند به خوبي وظيفه آبرساني به پوست و موي شما را بر عهده بگيرند. البته اين محصولات نمي‌توانند جايگزين رعايت ساير موارد شوند؛ اما استفاده از آنها اثر زيادي براي حفظ زيبايي در تابستان دارد.

از لباس‌هايي با الياف طبيعي استفاده كنيد

آخرين پيشنهاد ما براي رژيم زيبايي در تابستان استفاده از لباس‌هايي با الياف طبيعي است. اليافي مثل كتان و پنبه، راه‌هاي تنفسي بيشتري را براي پوست شما فراهم مي‌كند؛ و كمك مي‌كند بدن كمتر عرق كرده و خنك‌تر باقي بماند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.